Warszawa M20 Garbus

Warszawa M20 Garbus z 1960 roku

Autorem artykułu jest Jacek Jędrzejczak


Warszawa M20 Garbus to auto już niemalże kultowe nawet nie z racji na swój zabytkowy wiek, ale przede wszystkim na swoją genezę. Na początku lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku Związek Radziecki w przypływie dobroci przekazał nam licencję na produkcję samochodu osobowego znanego jako GAZ M20 Pobieda (ros. ГАЗ20 Победа). W 1951 rozpoczęto produkcję samochodu FSO Warszawa w Fabryce na Żeraniu, produkcję zakończono w roku 1973 z wynikiem 254 421 sztuk.
Mój sen o Warszawie rozpoczął się kiedy to jako dziecko widywałem przejeżdżającą Warszawę Garbus nieopodal domu moich dziadków, w wieku lat siedemnastu byłem o krok od kupienia Warszawy, lecz sen nie został zrealizowany z racji niewystarczających funduszy- brakło zaledwie 100zł!
Sen został zrealizowany 9 lat później kiedy to już jako dojrzały młody człowiek kupiłem śliczną Warszawę M20 Garbus z 1960! Sprzedający podczas rozmowy telefonicznej zapewniał, że auto jest zarejestrowane, na chodzie a stan ogólny dobry. Kiedy pojechałem ją zobaczyć po raz pierwszy nogi pode mną się ugięły - był to obraz nędzy i rozpaczy; jedyne co się zgadzało to fakt, iż auto było zarejestrowane! Mimo tego dokonałem zakupu mojej wymarzonej od dzieciństwa Warszawy Garbus, którą nazwałem BABCIĄ!
Kolejne bardzo długie 5 lat zajęło gromadzenie części oraz przeprowadzanie kolejnych faz remontu. Oprócz ogromnych nakładów finansowych jakie pochłonął remont wymagał on wielkiej dozy wytrwałości oraz samozaparcia szczególnie, gdy wszyscy wokół nie wierzyli w powodzenie tego projektu.
10 kwietnia 2009 (był to piątek) Warszawa M20 Garbus rok produkcji 1960 zwana pieszczotliwie BABCIĄ zajęła swoje zasłużone miejsce w moim garażu!
Morał tej historii jest taki, że nie należy żyć w strachu i trzeba realizować swoje marzenia!

5 komentarzy:

Adrian Moczyński pisze...

W sumie samo posiadanie fajnego auta jest niezwykle ważne i muszę przyznać, że jest to niezwykle fajna sprawa. Ja również za każdym razem posiadam przy sobie niezawodny kontakt do pomocy drogowej https://eurohol.pl/ i wiem, że przydaje się on na trasie.

Marta Wiśniewska pisze...

Niestety ja tego auta nie znam i myślę, że dziś już na pewno ciężko jest je znaleźć na naszych drogach. Muszę przyznać, że dla mnie również ważne jest to aby być bezpiecznym na drodze. Zawsze przy sobie mam kontakt do pomocy drogowej https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/ i już nie raz korzystałam z takiej opcji.

Przemysław Tolewski pisze...

Kiedy nadal jesteśmy w temacie motoryzacji to także bardzo dobrym rozwiązaniem na pozbycie się naszego samochodu jest na pewno skorzystanie z opcji skupu aut. W każdym razie takie usługi zdecydowanie oferuje firma https://vikingskupaut.pl/ i ja również już z niej skorszystałem.

Radek pisze...

Wpis ten jak i pozostałe zasługują na uwagę

Dominika Starańska pisze...

Korzystanie z usług https://zakrzewski-holowanie.pl/ okazało się być strzałem w dziesiątkę, gdy mój samochód odmówił posłuszeństwa na autostradzie. Ich reakcja była błyskawiczna, a obsługa klienta wyjątkowo profesjonalna. Pomoc drogowa była skuteczna, a ich ceny rozsądne. Polecam ich każdemu, kto szuka niezawodnej i profesjonalnej pomocy drogowej.