Porsche Cayenne

Średniej wielkości SUV jest produkowany od 2002 roku. Są to pierwsze auta produkowane w tej klasie które przeszły do historii Porsche,oraz pierwsze auto oferowane z silnikiem diesla (od 2009 roku). Model jest wynikiem współpracy z Volkswagenem. Obie generacje Cayenne są spokrewnione z Volkswagenem Touaregiem. Od 2006 roku Cayenne też jest produkowany w najmocniejszej odmianie silnika Turbo S. A w 2010 roku zadebiutowała trzecia generacja modelu. Porsche Cayenne i jest najlepiej sprzedającym się autem w Ameryce Północnej. Wśród innych modeli spod znaku Porsche, Cayenne prezentuje się trochę jak brzydkie kaczątko. Bo podczas, gdy 911, Cayman czy nawet Panamera mają sportowe sylwetki okraszone agresywnymi detalami, do terenówki niemieckiej marki próżno szukać lekkości linii. Zamiast tego mamy wielgachną, napompowaną karoserię, której masywność podkreślają ponad to wyraźnie zaznaczone nadkola, potężne wloty powietrza umieszczone w przednim zderzaku i duże połacie karoseria w profilu bocznym.  Ładne czy nieładne, blachy ale Cayenne robi wrażenie masywnością. Ale może nie taką jak nadwozie, charakteryzuje się również wnętrze. Zamiast lekkiej linii przyozdobionej ekstrawaganckimi smaczkami designerskimi znajdziemy tu proste kształty z okazałą konsolą centralną i wielkimi kratkami nawiewów. A wygląd to zagadnienie gustu i stylizację kokpitu z trudem potwierdzić i tu jest jego minus. Z powodzeniem można powiedzieć przeciwnie zaś trudem można wymieniać nagromadzonych przycisków pokładowych oraz ich nie do końca intuicyjne rozmieszczenie. Do zalet zaliczymy znakomitą czytelność zegarów i pozycję za kółkiem oraz znakomicie wykonany materiał. Oceniając kabinę to jest kwestia gustu i przestronności a jego funkcjonalność, powinno się mówić w samych superlatywach. Zarówno na przednich fotelach, jak i tylnej kanapie przestrzeni wygospodarowano niesamowicie dużo a do tego dołożono najobszerniejszy bagażnik w tej klasie. Nie należy zapomnieć poza tym o praktycznych skrytkach umiejscowionych w różnych częściach kabiny i tylnej kanapie, którą podzielono na trzy części, i także zaopatrzono w możliwość wzdłużnego przesuwania oraz regulację kąta ustawienia o oparciu w stosunku do siedziska. A jak Cayenne prezentuje się pod względem właściwości jezdnych oraz komfortu? To zależy od tego, do których aut jest zaliczany. Konfrontując makieta jest z pozostałymi przedstawicielami segmentu SUV, zachowanie podwozia na zakrętach uznamy zbyt perfekcyjne a działanie układu kierowniczego zbyt doskonałą, zaś skuteczność resorowania dziur za bardzo dobrą. Gdy aczkolwiek Cayenne stanie do walki, pośród klasycznymi autami sportowymi od chwili Porsche, równowaga na łukach określimy zbyt przeciętną a pracę układu kierowniczego za beznadziejną, a pochłanianie nierówności zbyt przewspaniałe. Faktem jest jednak, że żadne inne Porsche nie poradzi sobie na bezdrożach. Choć marka ze Stuttgartu oferuje auta dające znacznie więcej frajdy z jazdy, opisywany model góruje ponad nimi oraz to bardzo jaskrawo wszechstronnością. I dzięki niej polega najlepiej sprzedającym się samochodem ze znaczkiem Porsche. Kosztuje aż strach pomyśleć (nawet na tle drogich rywali), aliści oferuje niemal kompletne wyposażenie seryjne obejmuje ono takie luksusy jako komplet 7 airbagów spośród poduszką kolanową kierowcy, 2-strefową klimatyzację automatyczną, struktura dźwiękowy spośród 10 głośnikami, tempomat, rozbudowane oświetlenie diodowe czy 18-calowe alufelgi.

Brak komentarzy: